@robbodroid -
Please make sure that Viber is the cause for the battery drain by isolating Viber (having no other apps running) on a device with stock ROM (custom ROMs may cause this problem).
We conduct strict testings in our labs with several devices and other than when making a call (when it is natural for the battery to be used), we did not come across any significant battery drain when Viber was simply running in the background. Furthermore, over the course of over 15 hours, on average the battery use was only 2%.
You can find additional information on tests performed by Viber users themselves, which show similar results, at:
http://whrl.pl/Rc0APn
@Sammys2000 -
This issue has to do with importing contacts from an external source such as syncing with iCloud, exchange, or Google account, etc. You may have the same contact listed more than once in different synced lists. Also, you may have contacts separated into different groups. For example, if you have a contact listed in a group called friends, and also in a group called work, since Viber does not yet recognize groups, you may get this contact listed twice in your Viber contacts. We are investing this in order to bring you a solution for the future.
For Android users it may be helpful to experiment with the "Show all contacts" setting. You may do this by selecting the 'More' tab, then 'Settings'.
Thank you for your feedback and for your patience in this matter.
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@ robbodroid -
Si prega di assicurarsi che Viber è la causa per la batteria si scarichi, isolando Viber (non avere altre applicazioni in esecuzione) su un dispositivo con il brodo ROM (ROM personalizzate possono causare questo problema).
Conduciamo collaudi severi nei nostri laboratori con numerosi dispositivi e diversi quando si effettua una chiamata (quando è naturale per la batteria da utilizzare), non abbiamo incontrato alcun scaricamento della batteria significativo quando Viber era semplicemente in esecuzione in background. Inoltre, nel corso di 15 ore, in media, l'uso della batteria è solo del 2%.
È possibile trovare ulteriori informazioni sulle prove realizzate dagli utenti Viber stessi, che mostrano risultati simili, al seguente indirizzo:
http://whrl.pl/Rc0APn
@ Sammys2000 -
Questo problema ha a che fare con l'importazione di contatti da una fonte esterna, ad esempio la sincronizzazione con iCloud, scambio, o un account Google, ecc Si può avere lo stesso contatto di cui più di una volta in diversi elenchi sincronizzati. Inoltre, si può avere contatti separati in diversi gruppi. Ad esempio, se si dispone di un contatto di cui un gruppo chiamato amici, e anche in un gruppo chiamato di lavoro, dal momento che Viber non riconosce ancora i gruppi, è possibile ottenere questo contatto elencata due volte tra i contatti Viber. Stiamo investendo questo al fine di portare una soluzione per il futuro.
Per gli utenti Android può essere utile a sperimentare con l'impostazione "Mostra tutti i contatti". È possibile eseguire questa operazione selezionando la scheda 'Altro', quindi "Impostazioni".
Grazie per il tuo feedback e per la pazienza in questa materia.