Solo un dettaglio per puntualizzare
La garanzia decade nel momento in cui si richiede il codice di sblocco, indipendentemente se si procede o meno allo sblocco stesso.
In questo modo divengono formalmente inutili tutti i procedimenti di ri-blocco del bootloader, che tra l'altro per il Moto G non sono possibili, almeno in modo completo (se si riblocca si ha status code 2 invece di zero).
Si può leggere qui al punto (5) nel LEGAL AGREEMENT AND WARNING presente sul sito Motorola
Ricordiamo però che nella Comunità Europea le leggi in merito sono differenti da quelle USA e la garanzia deve "garantirla" il venditore e non il produttore(5) THE FOLLOWING APPLIES TO ALL UNLOCKED DEVICES EXCEPT FOR DEVELOPER EDITION DEVICES. BY OBTAINING THE UNLOCK CODE FOR THIS DEVICE, IRRESPECTIVE OF WHETHER THE DEVICE'S BOOTLOADER IS SUBSEQUENTLY UNLOCKED OR ITS SOFTWARE OR OPERATING SYSTEM IS MODIFIED, USER AGREES TO WAIVE AND VOID ALL WARRANTIES THAT MAY HAVE BEEN PROVIDED BY MOTOROLA, BOTH EXPRESS AND IMPLIED, INCLUDING ANY WRITTEN WARRANTY THAT ACCOMPANIED THE DEVICE AT THE TIME OF PURCHASE OR DELIVERY, AND AGREES THAT ANY RIGHTS OR REMEDIES PROVIDED BY SUCH A WARRANTY ARE NULL AND VOID. MOTOROLA MAKES NO WARRANTIES OF ANY KIND AND DISCLAIMS ALL WARRANTIES OF EVERY KIND, EXPRESS, IMPLIED, OR STATUTORY, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE IN CONNECTION WITH AN UNLOCKED DEVICE. USER ACKNOWLEDGES AND AGREES THAT ALL SUCH WARRANTIES ARE HEREBY EXCLUDED AND THAT ALL UNLOCKED DEVICES ARE PROVIDED "AS IS," WITH NO WARRANTY OF ANY KIND;
Scusate il piccolo OT