Da poche ore è disponibile ufficialmente sul Google Play Store un importantissimo aggiornamento per il browser Chrome, ancora in versione Beta.
La più importante novità introdotta dagli sviluppatori, richiesta da molti utenti sin dai primi tempi del rilascio, cioè la possibilità di visualizzare i siti in versione desktop, come possibile nativamente sul browser stock di Ice Cream Sandwich.
Le altri principali migliorie riguardano la configurazione del browser, come per quanto riguarda i proxy, la gestione delle applicazioni e la possibilità di posizionare link diretti alle pagine web sulla propria Home.
Ecco il changelog ufficiale pubblicato sul blog:
Chrome for Android Beta has been updated to 0.18.4409.2396 (Chrome 18.0.1025.133) on Google Play. As mentioned on the Chrome Blog, this update includes a number of new features, as well as the following changes:
- Allow for download of files to the device
- Complex Text Layout (CTL) and Right to Left (RTL) text support in rendered pages
- Enable old-style YouTube embed content to be played via native YouTube app
- Support for country-specific suggested search engines.
Known issues:
- 115732 : External links don’t open in new tabs if multiple links are opened
- 113041 : No way to auto-hide the toolbar
- 114964 : Error pages are not optimized for mobile / Android devices
- Other notable issues listed here
If you find a new issue, please let us know by filing a bug. More information on Chrome for Android is available on the Chrome site.
Sarà possibile effettuare il download di Google Chrome Beta per Android tramite il seguente QRCode (disponibile solamente per device ICS):
Link AppBrain | Link Google Play Store
Buon Download!